Alles is Energie

Alles is energie, materie is maar een heel klein percentage van onze werkelijkheid, de rest is energie 
-Albert Einstein-

Als we denken aan Einstein en zulke uitspraken dan richten we dat al snel op de natuurkunde maar eigenlijk ging hij veel dieper toen hij zei alles is energie, ook alles wat we denken, doen en voelen is energie. Energie is beweging, is in beweging, resoneert en communiceert, dus hoe je denkt en hoe je je voelt bepaalt hoe jouw energie gaat stromen of juist stagneert. Ook je mandala is energie..of geeft eigenlijk de energie weer van degene die hem tekent..

Alles is energie..

De energie waar in jij op dat moment zit wordt weergegeven in je mandala. Als dat een negatieve emotie is zoals angst of boosheid dan heb je grote kans dat je de mandala die je maakt niet mooi vind. Dus als je perfectionistisch bent, wat voortkomt uit angst...heb je heel vaak dat je dat je je tekening niet goed genoeg vind..herken je dat? Soms wordt diezelfde energie wordt ook opgepikt door anderen als ze jouw mandala zien of voel je dat van anderen.. Je vindt bijvoorbeeld mandala’s mooi als deze resoneert met je eigen energie. 
Men noemt het resonantie, als Mandala’s die gecreëerd zijn in een positieve energie, ook positieve gebeurtenissen aantrekken, oei een klein zinnetje...maar enorm krachtig om in te kunnen zetten! 
Datura-mandala in ecoline

Emoties hebben een trilling

Ik vind het heerlijk om over dit onderwerp te brainstormen dus daar komt ie..ik vertelde net dat alles energie is is en ook je stemming of hoe je je voelt iets zegt over de energie waarin je zit. Energie is een trilling, dat duiden we vaak in golven met een bepaalde hoogte en een bepaalde lengte, dus de breedte waar mee ze uiteen staan. Wat we dan benoemen in een frequentie.
Je stemming heeft dus ook een trilling of frequentie….verdriet en boosheid zitten in een lagere frequentie dan dankbaarheid of vreugde want die hebben hogere frequenties en dat houd  dan weer in dat liefde de hoogste frequentie heeft, verrassend?? 😉 
Moeilijk om voor te stellen? 
Wist je dan dat trillingen of frequentie een soort mandala patroon maken? 
Lage frequenties maken simpele patronen hogere frequenties maken ingewikkelder patronen.
Hier vind je er een leuk filmpje over…wonderlijk hè? 

Frequentie en kleuren

Ook kleuren hebben hun eigen energie en frequentie, maar dat is beter te duiden in absorptiekracht. Als je namelijk iets als zwart ziet dan betekent dat... dat voorwerp alle energie/licht absorbeert en bij lichtere kleuren word het licht/energie meer weerkaatst. Dus donkere kleuren worden geabsorbeerd en lichte kleuren afgestoten.
Als je een object ziet als de kleur rood, dan wil dat zeggen dat alle kleuren van het kleurenspectrum door het voorwerp geabsorbeerd worden behalve rood...dat word weerkaatst en dus waarneembaar voor ons...eigenlijk bevat die tomaat dus alle kleuren behalve rood, wonderlijk hè?
Dus ik stel me dan voor dat iemand die in een sombere bui en tekent met donkere en harde kleuren zijn energie laat weglopen en die door de donkere kleuren absorberen en iemand die vrolijk en blij is en dus in balans zijn energie bij zich kan houden omdat de lichte kleuren weerkaatsen ..alhoewel dit geen wetenschap is, tenminste niet dat ik weet 😉 
Er word wel degelijk gebruik gemaakt van kleuren om je te beïnvloeden, kijk maar in het ziekenhuis, daar zie je veel blauw en groen, dat is om je gerust te stellen en te kalmeren. Als dat zo werkt dan zeker ook andersom..
Lees hier maar eens wat voor kleuren invloed hebben op je humeur

Waarom kun je energie niet zien?

Einstein zei dus "alles is energie" maar waarom kunnen de meeste mensen dat niet zien? hier snap je waarom...

"Wat wij materie hebben genoemd is energie waarvan de vibratie zo laag is dat we het kunnen waarnemen met de zintuigen. Er is geen materie." 
-Albert Einstein-


Ik vergelijk het maar met het gehoor...onze oren hebben maar een beperkt bereik, dat is het 'materie-deel' waar Einstein het over heeft maar we weten dat dieren frequenties kunnen horen die wij niet kunnen, zoals olifanten die zulke lage tonen gebruiken als communicatie die we niet kunnen horen en we daarom denken dat ze niet communiceren. Terwijl dolfijnen en walvissen juist weer met een hoge frequentie met elkaar communiceren. 
Ook licht heeft een groter bereik dan wij met onze ogen kunnen waarnemen, kleuren als ultraviolet, infrarood maar ook röntgenstralen en microgolven vallen in het spectrum van licht en kunnen we niet waarnemen met onze zintuigen. 

Energie in vormen

Dan hebben ook nog vormen energie, ronde en gebogen vormen hebben een vrouwelijke energie, die past bij de activiteiten van de rechterhersenhelft: Intuïtief, gevoelsmatig, creatief. Rechte lijnen en hoekige vormen hebben een mannelijke energie die passen bij de activiteiten van de linkerhersenhelft: Logica, rationeel en beredenerend. Teken je dus liever rechte lijnen of juist gebogen, dan zegt dat iets over je mannelijke of vrouwelijke energie en hoe die op dat moment bij je stroomt..
Vormen worden ook weer gekoppeld aan de 5 elementen water, aarde, metaal, vuur, lucht
dit komt uit de Feng Shui filosofie.

Het leren zien van..

Als je eenmaal mandala's tekent dan zie je ze ineens overal...in architectuur, in een kerkraam, in een putdeksel...overal. Dat zelfde is voor de mannelijke-vrouwelijk energie. Ik heb tijdens een bezoek aan Wenen, heel veel "de kus' gezien van Gustav Klimt, net zoals wij pronken voor toeristen met de tulpen en de nachtwacht, de Parijzenaars met de Eiffeltoren, doen de Oostenrijkers dat met de kus van Klimt. Die zie je dus op elke hoek van de straat...een prachtig schilderij, met mooie geel-gouden kleuren maar het is me pas nu opgevallen dat het mannelijk persoon, een kledingstuk met rechthoeken en lijnen aan heeft en het vrouwelijke persoon met cirkels en bloemen...hoe blind kun je zijn.... men ziet pas iets als men klaar is om dit te zien 😆 

Besmettelijk...pas op!

Als iemand in een lage energie zit, dan is het heel erg oppassen geblazen dat hij/zij je niet mee trekt in die energie. Ken je dat? Jij bent in de ochtend vrolijk en fris uit je bed gestapt en dan gaat iemand uit je gezin lopen mopperen op van alles en nog wat 😠…dan is jouw stemming ook binnen een paar minuten beneden peil als je niet oppast. 
Oh en dat kun je hier in Parijs goed merken in de metro, de stemming die daar heerst heeft ook een zeer lage frequentie…ben daar vaak de enige met een glimlach op mijn gezicht en als ik niet oppas wordt ik juist in de negatieve energie meegezogen en als je moe bent (dus laag in je energie zit) is de kans daarop nog groter. 

-Be the reason someone smiles today-

Mijn uitdaging daar is dan ook om iemand in mijn energie te krijgen, dat kan namelijk ook, als je zelf niet zo vrolijk bent maar iemand anders wel dan kan dat ook aanstekelijk werken. Kijk maar eens naar een verliefd stelletje 😍😍, bijna 100% kans dat dat een glimlach op je gezicht tovert. Muziek, zingen, dansen of een lachend iemand kan dat ook doen. Dus als ik iemand in de metro kan laten glimlachen, is mijn dag geslaagd! 
en deze man is mijn held! Probeer hier maar eens met een serieuze blik naar te kijken 😂😂

Mooie energie in mandala’s 

Einstein zei ook: "Energie gaat niet weg maar het verplaatst zich"..... van je onderbewuste naar je mandala 😀
Dus een mandala getekend als je in een hoge/positieve energie zit, zul je mooi vinden. Een mandala getekend als je in een lagere energie zul je niet zo ‘mooi’ vinden maar wellicht wel herkennen. Maar dat vind ik dan juist wel weer mooi want dat zijn de mandala’s waaruit je iets kunt leren!  Want een getekende mandala, een spiegel van de ziel, laat je zien dat je wel of niet in balans bent, je wel in een goede energie zit of dat deze wel of niet stroom 

Maar nu de kracht...

Het geheim zit hem in dat het omgekeerd namelijk ook werkt.. 
Dus als je in een lage energie zit kun je jezelf door het tekenen in balans brengen en je daarbij helpen door net als het gaan lachen in de metro, met vormen of kleuren met een hoge energie gaan werken of een muziek aanzet met Alfa of Thèta tonen of zoals ik laatst leerde in 432Hz in plaats van het tegenwoordig gestandaardiseerde 440Hz of dansen, zingen of wat dan ook..
Ook kun je je energie gaan laten stromen door een meditatie.., bewust te ademen, door een inspiratie kaartje als mantra te gebruiken of het geluid van Ohm net als deze vader doet. Zo  kun je ook je eigen energie in jezelf en dus ook in je mandala weer laten stromen in een hogere frequentie…hoe mooi is dat! 🌺

Zelf ervaren en wederom synchroniciteit..

There is only one way to learn and it is through action -Paolo Coelho-

Paolo Coelho zegt dus dat mensen niet leren door wat ze vertelt word maar door het zelf te ervaren en ontdekken. Dus neem mijn "blogs" en relateer ze aan je eigen ervaringen en als er voldoende waarheid in resoneert voor jou, ga het vervolgens dan zelf ervaren en ontdek of het ook voor jouw geldt -Joanna McEwan-

Eigenlijk zocht ik op het laatste moment nog iets voor dit blog over intuïtief dansen maar kwam een inspirerende Ted-talk tegen (toeval? 😊) waarin deze bovenstaande tekst genoemd word en wat zo super toepasselijk was dat ik het letterlijk over kon nemen....de talk gaat eigenlijk over serendipiteit wat voor mij weer onlosmakelijk verbonden is met synchroniciteit. 
Maar het sluit perfect aan op mijn blog van vandaag ..een perfecte afsluiter en zeer de moeite waard om te kijken! 
TED-Talk-why increasing your vibration increases serendipity

Dus...

Lees het deel over kracht nog eens over..en zoek wat resoneert met jou en ga het eens testen als dat het geval is. Ik heb het ooit meerdere malen getest en gebruik het sindsdien vaker en heb al eens gedaan met dansen, ademhaling, heel vaak met meditatie en mantra's. Ook staat er soms een meditatief muziekje aan maar zelf zingen tijdens het tekenen heb ik nog niet getest, eigenlijk werk ik het liefst in stilte.. 
Ben jij goed in zingen?...zing! Mediteer je graag?..doe dat! Komt er een mantra of affirmatie boven of neem een inspiratie van een kaartje en ga daar eens mee aan de slag voor of tijdens het tekenen....waar je ook maar goed bij voelt om te doen..... maar je kent me wellicht inmiddels een beetje en kijkt niet op als ik zeg dat je natuurlijk ook iets mag gaan testen wat niet in je comfort-zone ligt...😉!

Vind je wat ik schrijf herkenbaar/leerzaam/leuk of gezellig en wil je geen blog meer missen? 
Bij de knop "Abonneren" kun je je e-mail adres achterlaten en krijg je automatisch een mail als ik weer een blog publiceer.


Oohhh en ik vind het onwijs leuk als je een berichtje achterlaat 😍


Reacties

  1. Jouw hoge energie kan ik helemaal hier voelen en maakt mij blij. Blijer, ik probeer ook altijd contact met mensen te maken en te glimlachen, doen ze het niet , glimlach ik nog wat meer en soms ,heb je dat contact en dan jubbelen mijn tenen. Dankjewel weer voor je prachtige inspirerende blog ❤💙💚💛💜

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk! geweldig dat jij dat ook doet! hier word je aangekeken of ben je ontsnapt uit het gekkenhuis 😜 Maar dat kan mij niets schelen...'Be a flamingo in a flock of pigeons'
      maar ik snap nu wel waarom sommige mensen jubeltenen krijgen 😇! Kom maar op die wil ik ook 😂 Liefs Sonja

      Verwijderen

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter

Populaire posts van deze blog

De 4 stadia van het leven

Het kind in jezelf, perfectionisme loslaten..