Think outside the box..

Ons leven wordt beheerst door gedachten, percepties, overtuigingen. Gedachten, percepties  en overtuigingen kunnen ons sturing geven maar ook vastzetten. Het is een kwaliteit als je dingen vanuit meerdere perspectieven kunt bekijken, in een 3D vorm van alle kanten ziet iets er weer anders uit...

Perceptie van je mandala

Zelfs je mandala, draai die maar eens een kwartslag of helemaal andersom dan veranderd je mandala. Hoe voelt dat? klopt hij dan nog steeds voor je? wat is je eerste gedachte? OH nee! zo hoort hij niet! of hé zo was hij niet bedoeld maar zo is het ook grappig?

Hoe kijkt een ander naar je mandala

Laat maar eens een ander je mandala vasthouden of post hem eens expres dwars of ondersteboven. Wat doet dat met je? kun je dat makkelijk of vind je dat lastig.. En ziet een ander het als jij niet verteld wat jouw perceptie is? reageren mensen dan met 'Hé je plaatst je mandala ondersteboven' of ziet men dat niet omdat het alleen jouw perceptie is…en kun je deze dan ook loslaten? 
Hier zie je 2D mandala's weergegeven in een 3D weergave..gaaf hè

Vanuit een ander oogpunt..

Als je geen verschil ziet of bemerkt dan stoort het je niet, kun je makkelijk dingen vanuit een ander oogpunt bekijken. 
Maar als je dat dan weer niet makkelijk kunt dan belemmerd dat eigenlijk je groei…
Ik schrijf in mijn 'overmij' pagina dat ik houd van iedere dappere grasspriet hier in Parijs groeiend in het beton. De natuur is mijn voorbeeld, als iemand roept “dat kan niet” dan moet je eens kijken naar de natuur..die heeft niet het concept dat iets onmogelijk is…'waar een wil is, is een weg' niets houd de groei van de natuur tegen..waarom heeft een mens wel die beperking, ook wij zijn hier toch ook om te groeien?
You can think in the box,  
you can think outside the box,  
I think there is no box..

There is no box..

We creëren vaak onze eigen doos…onze eigen kaders, onze eigen beperkingen....
maar wat als die doos er niet is…wat veranderd er dan aan onze beleving? en aan onze gevoelens? Een verhaal heeft altijd meer kanten..  
'If you want to change your life, change your thoughts and perceptions'
Niemand kan jouw perceptie op de wereld veranderen, dat kun je alleen zelf, door ervoor open te staan en door te pogen om dingen vanuit een andere perceptie te aanschouwen. Daarvoor moet je soms eerst stilstaan bij wat je perceptie in eerste instantie is en je dan af te vragen hoe je het op een andere manier kunt bekijken. 
Terwijl ik het bovenstaande over het anders bekijken van de mandala opschreef had ik deze naast me liggen en bedacht me..het gaat niet op voor elke mandala…

Niet voor puur symmetrische..

Toch?
Deze mandala blijft hetzelfde als ik hem een kwartslag of ondersteboven draai, dus mijn eerste gedachte was; 'het gaat niet op niet voor elke mandala, bij deze gaat het niet…'
Maar er is geen box....wat zie ik niet? 
Mijn manier is dan ook om het uit te testen…en terwijl ik dat deed…veranderde mijn perceptie..
en was mijn aanname een misconceptie…

Zie jij het ook?

Hoe deze puur symmetrische mandala toch vanuit meerdere invalshoeken te bekijken is? 
De dingen in de wereld vanuit een andere invalshoek bekijken is eigenlijk waar The Work waar ik de vorige keer over schreef op gebaseerd is..
Het mooiste is ook als je de hele wereld door een andere bril kunt gaan bekijken…
groter dan je eigen kleine wereldje waarin je leeft, waar we ons enorm aan elkaar aanpassen...en omdat iedereen het zo doet...je bepaalde dingen als vanzelfsprekend gaat vinden..

Heel leerzaam…verhuizen

Hopelijk is daar niet voor iedereen een verhuizing naar het buitenland voor nodig maar dat helpt je wel. Door onderdeel te worden van een ander land, cultuur, bevolkingsgroep en daarin nog meer andere culturen te ontdekken helpt enorm met het anders gaan bekijken van je eigen leefwereldje..of een andere vorm van grote verandering in je leven...
Te ontdekken dat ook daarin alles relatief is…wat jij normaal vindt…dat voor een ander niet zo hoeft te zijn…en het leukste is iemand te treffen die open staat voor die verschillen, bereid is deze te delen en ook naar jouw wereld wil kijken en je te verwonderen waarom bepaalde dingen zo zijn (ontstaan) zoals ze zijn..en hoe het anders zou kunnen of de redenen waarom je het niet anders zou willen en zo naar de goede en slechte punten te kijken want die zijn er overal..de yin en yang…en de balans of onbalans erin..

Tip om te lezen en kijken…

Een leuk boek om je anders naar je wereld en denkpatronen te laten kijken wat ik las is van Dwayne Dyer.. De geschenken van Eykis, waarin hij een wereld beschrijft net als de onze maar met andere denkbeelden…best grappig…en erg leerzaam..Niets is normaal…
Een prachtige film vind ik Avatar…zou graag in zo’n wereld leven.... één met de natuur....waar wij zo ver vandaan gegroeid zijn..en waardoor we een heleboel kwaliteiten en kunde verloren zijn..maar de onnozele, machtsbeluste, geldbeluste domoren het verpesten..omdat ze denken vanuit deze box...en daardoor niet zien wat werkelijk belangrijk is in onze wereld..

Nog een mandala...

Een mandala met als basis de flower of life....hoewel het maar een kleintje is (10cm haha dat zie je niet altijd op de foto).... geïnspireerd door de film Avatar..... puur intuïtief…buiten de comfort-zone en outside the box… krijg ik elke keer een blij gevoel als ik er naar kijk 😊 
Vind je wat ik schrijf herkenbaar/leerzaam/leuk/gezellig/resoneert het met je en wil je geen blog meer missen? 
Bij de knop "Abonneren" kun je je e-mail adres achterlaten en krijg je automatisch een mail met het blog als ik weer eentje online gezet heb

n.b je krijgt een bevestigingsmail van FeedBurner met een activatie-link, kijk even in je SPAM-box als je die niet hebt gekregen..

Oohhh en ik vind het onwijs leuk als je een berichtje achterlaat 😍

Dat mag hier of op mijn fb-pagina mandala-synchroniciteit 

Reacties

Populaire posts van deze blog

De 4 stadia van het leven

Alles is Energie

Het kind in jezelf, perfectionisme loslaten..