Joepie! mijn eerste blog op Mandala-Synchroniciteit

Welkom op mijn blogspot 

Ik ben een beetje hyper de piep, helemaal blij en tevreden. Ik heb mijn eigen blogspot!
Het bloggen is mij niet vreemd en doe ik al langere tijd, even in een impasse geweest maar dat het bloggen bij me hoort dat was een innerlijk weten...😉.
Dus bloggen...maar nu op een heel ander gebied! Mandala tekenen en synchroniciteit...
een verklaring voor de naam vind je onder de pagina Mandala-Synchroniciteit, dus kijk na het lezen hier maar even verder rond..
Keltische rand mandala

Keltische randen

Op dit moment volg ik een cursus die me leert Keltische knopen te tekenen, op zich niet heel moeilijk, maar wel een werkje wat concentratie vergt en de puntjes op de i: het schaduwtekenen zorgt ervoor dat het 'af' wordt...
Deze week tekende ik deze mandala...de rand is van de cursus...maar ik had de behoeft hem in te vullen in het midden en volgde mijn gevoel. De getekende mandala deelde ik op de Facebookgroep die bij de cursus hoort.  Het is altijd leuk om te zien wat voor reacties je krijgt op je tekening 😀

Kijken naar je mandala

Een mandala tekening daar kun je heel lang en vaak naar kijken en elke keer als je er naar kijkt dan zie je iets nieuws...maar hoe langer en vaker je er naar kijkt dan blijf je hetzelfde zien. Door een foto/scan van je mandala te maken en deze op een Facebook pagina delen en dan op je tablet of computer terug te zien, zorgt ervoor dat je ineens weer andere dingen ziet, dat je vergeten bent iets te kleuren, dat iets er ineens uitspringt. De kleuren komen vaak niet overeen met de werkelijke tekening en dat maakt ook dat je tekening er anders uit ziet. Dat is grappig om te ervaren...

Je mandala door de ogen van een ander

Maar als er andere personen naar je mandala kijken, zien die ook weer iets heel anders dan dat  jij ziet. Soms vind jij je mandala niet zo mooi maar een ander wel. Of soms stoor jij je aan dat ene foutje...die de ander helemaal niet ziet omdat die weer kijkt naar het geheel. De reacties die je krijgt zijn dan ook heel leuk om te lezen en zorgen dat je weer opnieuw en met een nieuwe blik naar je mandala kijkt...
Vanmorgen reageerde er iemand op mijn mandala...'prachtig die bloem in het midden' waarbij ik dacht bloem? zat er een bloem in? Maar het maakte dat ik weer naar mijn mandala keek en toen ineens iets zag wat ik nog niet eerder had gezien.

De mandala is een spiegel van je ziel..

Ik 'herkende' ineens in mijn tekening wat er op dit moment speelt in mijn leven...


Voilá, eerste blog geboren in....Synchroniciteit.. 😉

Vind je wat ik schrijf gezellig en wil je geen blog meer missen? 
Bij de knop "Abonneer" kun je je e-mail adres achterlaten en krijg je een mail als ik weer een blog publiceer.

Oohhh en ik vind het onwijs leuk als je een berichtje achterlaat 😍


Reacties

Populaire posts van deze blog

De 4 stadia van het leven

Alles is Energie

Chakramandala en mijn slang..