Vertrouwen in je mandala...

Wat het mooie is aan het mandala tekenen is dat er geen goed en fout aan is...want je tekent je innerlijke wereld, wat er boven borrelt uit je onderbewuste...en je weet zelf..soms heb je goede dagen en soms slechte en dat mag, dat zijn de lessen. 
Mandala maken gaat niet om kunnen tekenen...mandala maken gaat niet alleen over durf maar over durven zijn! en daarop vertrouwen..

Het rijk alleen…

Mijn dochter en ik hebben het rijk even samen, man en zoonlief zijn op trip. Dat bekent controle over de tv 😎  
Ik heb nog 2 ongeziene dvd’s liggen die ik ergens ver voor de vakantie in de aanbieding heb gekocht.  Eentje met Keira Nightley…waarschijnlijk is dat de reden dat ik hem heb uitgezocht. De titel is “A dangerous method” Het is geen bekende en lijkt niet echt romantisch maar ach..tis Keira 😉 Ik ben degene met het romantische hart hier in huis…houd niet van trillers of andere angstaanjagende films alhoewel een goede detective toch ook gewaardeerd wordt. Maar vanavond kijken we de film met Keira omdat ik vermoed dat dit van de 2 gekochte..de meest romantische is….de dames zitten klaar 😊 

Soms zie je het niet meteen..

Ik heb niet op de achterkant gelezen waar het precies over gaat… maar al kijkende gaat het over een psychiater en zijn patiënt…Ik geef toe dat ik niet voor 100% kijk, want ik ben ondertussen een mandala aan het droedelen 😇 oeps!
Op het moment dat hij zegt…”ik geloof niet in toeval” kijk ik op en krijg ik zo’n “hé?” gevoel….dit zal toch niet? nee natuurlijk niet…dat zou wel heel toevallig zijn…ik zeg dus niks..
Even later komt hij in aanraking met Freud en worden ze vrienden…weer zo’n gevoel van…en dan verhuisd hij naar Zwitserland….Neee! 
Dan moet ik toch echt overeind en durf ik het uit te spreken….gaat dit over Dr Carl Jung?…hebben ze zijn naam genoemd?…als ik de achterkant van de dvd lees word mijn vermoeden bevestigd…pfft toeval bestaat niet zegt hij… waarom kom ik hem toch overal tegen?
Bubbelmandala op zijn kop...zo bekijk je de wereld weer eens anders 😆

Starten met mijn blog

Dat ben ik gaan doen vanuit gevoel…niet wetende wat me dit zou gaan brengen, voor wie ik dit doe, behalve voor mezelf, natuurlijk..ik leer er het meeste van..(ken je je learning pyramid van Darcy Purick?) en wie ik er eventueel mee kan plezieren..
Dat is toch wel een beetje de achtergrond gedachte en mijn inspiratie…ik ben een hulpvaardig type en als ik er iemand mee kan helpen, nieuwe of verhelderende inzichten te krijgen..super leuk! 
Ik vertelde dat ik al eerder blogs heb geschreven, leuke luchtige over gezonde voeding, op dat moment mijn passie! Nu schrijf ik weer maar toch anders…
Toen ik voor het eerst startte met het bloggen was een van mijn angsten om gebrek aan inspiratie te hebben…voordat ik begon met dit blog had ik dat natuurlijk ook, dus ik ben eerst begonnen te schrijven met alle ideeën die ik toen had en wilde alvast een aantal blogs klaar hebben maar na het tweede blog was daar ineens het moment om mijn eerste blog te plaatsen door allerlei signalen die ik kreeg..

Hoppa…het diepe in..

Ik heb er eigenlijk niet zo veel over na gedacht en ben gewoon gesprongen…wat was het ergste dat er kon gebeuren? Alle lessen die er afgelopen tijd voorbij waren gekomen wezen hierop. Ik ervaar op dat moment een soort inwendig vertrouwen…een innerlijk weten dat het goed gaat komen…
Daarna begint alles te stromen en gaat het als vanzelf…alsof het zo moet zijn…ik ben in de rivier gestapt en moet mee met de stroom.
Dingen komen vaak niet voor niets op je pad maar als je ze niet wilt zien, wees niet bang dan komen ze nog wel een keer..en bij de derde keer denk je wellicht: 'Hé das geen toeval'  

Bloggen en mandala tekenen....is gewoon hetzelfde..

Dat ervaar ik ook bij het mandala tekenen..gewoon beginnen, vaak is er wel een aanleiding, of een klein idee en dat groeit dan uit en schieten me ineens van allerlei samenhangende dingen erbij…heel gek, onverklaarbaar maar toch van toepassing.. 
Te ervaren hoe zo’n blog ontstaat en groeit…daarin ervaar ik veel overeenkomsten met het mandala tekenen..ook van tevoren nog niet zien waar het toe leidt of waar het me gaat brengen…beetje eng…dat geef ik toe maar ik laat het maar zo maar alles heeft een reden. Dat te durven laten zien, dat te durven zijn..zonder oordeel, gewoon vertrouwen..een van mijn eerste mandala's vertelde me dit.."Alles is goed" 

Mijn blog over perfectionisme

Dat is alweer 2 weken geleden en alhoewel ik dacht dat niemand zich op mijn blog “geabonneerd” heeft, ik kan dat namelijk niet zien, kreeg ik binnen een paar uur 2 prachtige reacties…
Oooh en wat er dan met je gebeurt…dan is het net over er dingen gaan verschuiven en iets van onlogisch leek, logisch wordt, een puzzel die als vanzelf gaat schuiven en de stukjes op hun plek gaat plaatsten…die film was eigenlijk al een teken…beseffende dat ik die dvd dus gekocht ver voor het opstarten van mijn Mandala-synchroniciteit-blog
Doordat ik hem nu pas kijk maakt, dat wat ik beschrijf bij kijken van deze film: steeds dat 'hè?-gevoel', vergelijkbaar is met het 'tegenkomen' van synchroniciteit, 😊 daar ben ik me dus over aan het verwonderen als ik me bedenk dat ik mijn blog moet gaan publiceren..

Ik zit er midden in…in deze avonturenreis..

Een half jaar geleden... 
Was ik me niet bewust van synchroniciteit
kende ik heel Carl Jung en zijn psychologie niet… 
maar het lijkt of dat ik hem tegenwoordig overal tegenkom 😀 

De Mayer-Briggs persoonlijkheid test die ik een jaar geleden dankzij mijn dochter deed…blijkt nu achteraf bekeken gebaseerd te zijn op de archetypen van Carl Jung
De helden reis van Joseph Campbell…ook hij was een tijdgenoot en fan van de principes van Carl Jung en ze deelden dezelfde inzichten over dromen, sprookjes en mythen.

Ik kan het nu nog niet overzien 

De helicopter-view waar ik het de vorige keer over had ontbreekt…misschien is dit het of misschien is het een opstap naar ander dingen..ik weet het (nog) niet.
Maak ik daar me druk over? 
Nee hoor, ik hoef het ook niet te weten omdat ik weet dat het me ooit nog wel eens duidelijk word gemaakt, ik geniet van het proces, van de reis, van het nu, van waar ik me nu bevind.
Ik geniet van elke mandala, elk blog wat er ontstaat…ik laat het los en zie wel waar de stroom me brengt…vol vertrouwen

Vertrouwen in het leven
Vertrouwen in de reis,
Vertrouwen in synchroniciteit
Vertrouwen in het universum

En zo te kunnen leven is zo leuk! 
.......................ik kan het van harte aanbevelen! 

ps: Nog even in het kort over de Learning piramid: 90% van wat je leert/onthoud doe je door het aan een ander te vertellen in een lesvorm, 75% door het te doen (opschrijven, in een presentatie verwerken etc.) 50% door er met anderen over te praten, 30% van de voorbeelden van anderen,  20% van wat je hoort en 10% van wat je leest.....dus wie leert er hier het meest...😉


Vind je wat ik schrijf herkenbaar/leerzaam/leuk of gezellig en wil je geen blog meer missen? 
Bij de knop "Abonneren" kun je je e-mail adres achterlaten en krijg je automatisch een mail als ik weer een blog publiceer.



Oohhh en ik vind het onwijs leuk als je een berichtje achterlaat 😍

Reacties

  1. Ik lees je blog altijd een aantal keer en zuig alle informatie op, dan later laat ik het op me inwerken, Heerlijke momenten❤️...ga vooral nog heel lang door grtjes Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat fijn om te lezen Claudia! en ik ben nog lang niet uitgeschreven dus hoop nog lang door te kunnen.. Liefs Sonja

      Verwijderen
  2. Ik sluit mij helemaal aan bij Claudia, blog vol inspiratie, zorgt voor inzichten en werkt voor mij ook motiverend. Ik heb mij al paar keer aangemeld met link "abonneren" maar krijg geen mail of bevestiging of melding als je blog er weer opstaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn Nicole, dat jij er ook zo van geniet...ik geniet van het maken of eigenlijk laten ontstaan van het blog.
      Oh ik was onder de indruk dat men toch een berichtje krijgt als ik een blog publiceer maar kan hier achter de schermen niets over ontdekken of anders instellen. Ik moet zeggen dat blogger in principe een leuk medium is om op te bloggen maar niet heel ingenieus. Daarom publiceer ik ook op de Facebook page daarop kun je me hopelijk wel volgen, staat nog om mijn wensenlijstje om wellicht als toekomstdroom nog een andere gebruiksvriendelijke blogsite te creëren.. liefs Sonja

      Verwijderen

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter

Populaire posts van deze blog

De 4 stadia van het leven

Alles is Energie

Chakramandala en mijn slang..