Luisteren naar je gevoel

Sinds ik mandala ben gaan tekenen ben ik dichter bij mijn gevoel gekomen en heb ik geleerd hiernaar te luisteren. Deze week had ik geen 'behoefte' of 'innerlijke drive' om een blog te plaatsen. Ik mijn streven is altijd om maandag een blog af te maken, dinsdag deze te plaatsen en woensdag te delen op Facebook. Een dagje eerder of later kan ook het maakt niet zo heel veel uit..ik wil die druk niet ervaren dus leg ik die mezelf niet op....een kwestie van keuzes..

Nieuwe ontwikkelingen

Maar deze week ervaar ik geen behoefte om een blog te plaatsen, niet dat ik er geen klaar heb integendeel, er staat 1 compleet klaar en er zijn ook nog verschillende concepten. Daarbij ben ik bezig met wat nieuws....een andere website en werk ik daar ook aan om al mijn blogs daar te plaatsen..wel even wat werk maar voelt goed daar alles daar naar toe verhuisd...doe dit ook op mijn eigen tempo...het komt zoals het komt...maar heb het gevoel dat ik het al mag verklappen πŸ˜‰

Wattig van de sneeuw

Als mijn blog niet volgens mijn 'planning' er staat dan maak ik me niet zo druk...het komt zoals het komt, dagje eerder, dagje later...maar vandaag, op vrijdag begin ik me een beetje zorgen te maken...ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik iets moet plaatsen en hoe komt dat toch....
Het was hier een week vol sneeuw in Parijs en sneeuw dat maakt me altijd een beetje sloom, wollig, traag...herken je dat? Wellicht is dat de reden...heb dinsdag, na de yogales een lange tijd voor het raam gestaan, kopje thee, deken om....gewoon kijkend naar die dwarrelende vlokken....ha en terwijl ik dit schrijf...begint het opnieuw te sneeuwen...

Aardesterchakra-mandala

Mijn inspiratie lag deze week bij het mandala tekenen...ik ben bezig met een aardesterchakra mandala..een grote van 30/30 die langzaamaan ontstaat en grote vlakken heeft om in te kleuren...in alle rust...dekentje om, kopje thee...lekker warm.. 
Hij vordert langzaam, de walvissen zijn het spannendste en mijn progressie deel ik op instagram ...maar hij voelt goed...de aardesterchakra-mandala moet er nog bij en die was aan het wachten...op het juiste moment..en dat was afgelopen week...toen kreeg ik  hem cadeau..
Luisteren naar je innerlijke zelf

Ik heb weer dat heerlijke verliefde gevoel...dit is weer een thuiskomertje.....even bij mezelf...heerlijke aarden met de chakra's van de aarde
Luisteren naar je gevoel...
Tja het blijft soms lastig en daarom trek ik soms wat "orakel" kaarten, een soort tarotkaarten die ik sinds ik ze gebruik, hoewel eerst een een grote portie scepticisme, ervaren heb als  'akelig-eng' maar accuraat. Ze zijn een soort van antwoord op vragen aan je hogere zelf; je innerlijk weten; het universum, hoe je het ook maar wilt noemen....
Vanmorgen ook....mijn vraag is natuurlijk: wat de reden is waarom ik geen drang/behoefte voel tot het plaatsen van een blog...eigenlijk waarom ik me hier niet druk over maak...

Prachtige antwoorden

Ik kreeg drie prachtige antwoorden: de eerste kaart was "Come to the edge" Deze kaart gaat over moed, een sprong van vertrouwen nemen, angst overwinnen en risico's accepteren. Het is een kaart die ondersteboven verschijnt en dat wil zeggen dat hij een beschermingsboodschap heeft. Hij vertelt me dat angst je leid naar plaatsen waar je niet naar toe hoeft. De meeste angsten komen voort uit oude overtuigingen die vaak niet eens kloppen. Het is tijd voor moed. Het roept me op om te kijken naar mijn angsten, waar ze vandaan komen en of ze wel kloppen. 
De kaart doet me stilstaan bij mijn angst... wat als ik geen blog plaats deze week, wat gebeurt er dan? 
en kan ik het loslaten...en ja ik kan het...helemaal als ik de volgende kaart trek...

Synchroniciteit

De kaart erna is "Serendipity" (ha over toeval gesproken πŸ˜‰ ) De kaart gaat over mogelijkheden die samengaan met bereidheid of 'er-klaar-voor-zijn'; het bewustzijn van synchroniciteit; geluk wat verschijnt in signalen en symbolen; een magische plaatsing van gebeurtenissen. 
Pfft deze kaart resoneert natuurlijk helemaal met me πŸ˜€ en de omschrijving vooral maar dit deel specifiek: Onthoud dat je op dit moment een kanaal voor de voorzienigheid bent, omdat een hogere energie je gebruikt als een kracht namens de hele wereld. Jouw fortuin wordt ieders fortuin. Alles wat je nu tot stand brengt, zal in de toekomst een wonderbaarlijke erfenis achterlaten voor anderen. Je dienst aan de wereld wordt op dit moment ondersteund. Verwacht het onverwachte en lach, want het universum houdt van je
Ik ga er maar even vanuit dat dit op mijn blog slaat πŸ˜‰
Er staat ook nog een 'voorspoed' tekst bij: Je bent op het juiste moment op de juiste plaats. Wees dankbaar, want de sterren zijn in jouw voordeel en het geluk lacht je toe. Overwinning en succes zijn van jou. De keuzes die je in het verleden hebt gemaakt, hebben je voorbereid op de kansen die je nu te wachten staan. Dit is je geluksmoment, de timing is perfect.
Zie je.. ik mag het loslaten 😊 en de laatste kaart maakt het rijtje compleet.. 

De laatste kaart

Heeft als titel "Why" en gaat over motieven die intenties aansturen en over de kracht van het weten waarom. De tekst van deze kaart gaat erover je motieven te kennen van waarom je iets doet. Het doet me even stilstaan bij waarom ik dit blog schrijf en wat mijn voornaamste beweegredenen zijn..
Ik schrijf het natuurlijk in eerste instantie voor mezelf. Zo op 'papier' neerzetten wat er met je gebeurt voor, tijdens en na het mandala tekenen is heel leerzaam en vooral het reflecteren en ik weet  al langer dat deze ervaringen niet alleen het mijne zijn, er zijn meerdere mensen die dit ervaren. Alhoewel elk mens zijn eigen levensweg moet bewandelen zijn er vele raakvlakken en als hier mijn ontdekkingen en aha-momenten voor een ander een steun of een gevoel van herkenning kunnen bewerkstelligen dan maakt mij dat gelukkig en resoneert dat met me..

Geen geplaatst blog

Een weekje geen blog schrijven, het mogen loslaten dat het 'moet', zorgt dat ik wel wat tijd over heb...tijd om te werken aan mijn mandala..mijn aardesterchakra-mandala....en daar ga ik dan ook maar uitgebreid voor zitten..het is een grote mandala 30/30 en ik wil veel vlakken inkleuren maar zonder het eerdere werk te 'verknoeien' daar neem ik nu heerlijk de tijd voor...met een mooi resultaat, al zeg ik het zelf😜.....maar ik verlaat mijn tekentafel met een tevreden en trots gevoel en merk dat ik hiermee weer een groeisprongetje heb gemaakt 
en daar mocht ik even mijn tijd voor nemen 😊


Reacties

Populaire posts van deze blog

De 4 stadia van het leven

Alles is Energie

Chakramandala en mijn slang..